Marieborgs…

20100520.jpg

Marieborgs folkhögskola – här bodde under ett halvår Moa Martinson. Inte i den fina byggnaden på bilden så klart, men i statarlängorna. Hon var tolv år när hon bodde här och vill man läsa mer om det så ska man läsa ”Jag möter en diktare.”

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Marieborgs…

  1. m skriver:

    Jag älskar sådana där gamla hus, som har en historia.

    • Michis skriver:

      Jodu, på en sån där koppartavla på väggen så står det att en ”Negerslaveriets bekämpare” bodde där i övre tonåren på sjuttonhundratalet, bland annat.

  2. jag skriver:

    Kort berättelse för dig:En av mina bästa vänner hade ynnesten att få flytta in i en flygel till ett slott utanför Enköping.Jag var där många gånger och jag kände verkligen tidens gång, jag kände den i väggarna. Och tydligen, vad jag aldrig uppmärksammade, var att slottets fru alltid såg på oss, såg oss. Vad vi gjorde.Jag vet att när barn och katter var där så reagerade de starkt på saker som skedde.Konstigt va?Eller inte.:)

    • Michis skriver:

      Det beror på vad man tror på och vad man känner och upplever. Det är inte mycket som är konstigt.

  3. Jag skriver:

    Det är inte jag som har kommenterat ovan.

Kommentera

