Det är alltid lika skoj att köpa alkoholfri öl på ICA Maxi. /Michis

Jo, jag gör ju det, eftersom jag uppenbarligen är en helt galen alkoholist som då och då anser att en alkoholfri öl eller två skulle sitta fint när det är så här varmt och man grillar…
Ja, jag vet att den inte är helt alkoholfri. Jag vet att den innehåller 0,5% alkohol enligt etiketten. (Åtminstone gör den goda det, Carlsbergs alltså.)
Jag vet också att dricker jag 33 cl 0,5% öl så ska den mängden ut genom hela min kropp och mitt blodomlopp och då kan till och med de som gjorde som jag och skippade matte C i gymnasiet räkna ut att det räknas som alkoholfritt fortfarande och ingen fara för växande bebis i magen.

Hur som helst – jag självscannar ju. Tycker att det är ett utmärkt system, man får allt packat i den ordningen man vill ha det, slipper köa för det mesta och trots en och annan rutinartad avstämning då och då så är det helt klart skönare än att stå i kö, lasta upp allt man handlat och sedan lasta i det igen och sen försöka packa det i påsar medan man blir stressad av att se hur de andras varuberg växer och… jaja.

När man självscannar alkoholfri öl så måste man tillkalla kassörska. Det är nämligen så att ölen är försedd med ålderskontroll, vilket ju är väldigt bra. Att den alkoholfria ölen som innehåller mindre alkohol än en del filmjölkssorter är försedd med ålderskontroll är ju dock ganska roligt. Inte för att det stör mig, men varenda gång jag köpt ett par flaskor alkoholfri öl så blir jag ändå påmind om att man måste kolla att jag verkligen är över arton år när jag försöker köpa mig ett par flaskor ölsmakande bubbelvatten.
Det tycker jag är lite skoj.

Se där ja. Så lättroad är jag. 🙂 

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Det är alltid lika skoj att köpa alkoholfri öl på ICA Maxi. /Michis

  1. PegBundy skriver:

    jag tycker att du ska tillkalla en kassörska nästa gång du köper filmjölk…. bara för att liksom… *S*

  2. Chemical Abstracts Services skriver:

    Hehe…Köp ett par dosor Onico också, till den alkoholfria ölen.:-)(Onico är ett nikotinfritt snus, som innehåller vatten, fibrer från havre, fuktighetsbevarande medel, salt och lakrits. Ungefär som… välling?)

  3. yrvaedret skriver:

    Inte bara det Peg, tycker även Michis ska spela ovetandes o filmjölkens varande eller icke varande på lill knodden i magen.

    • Michis skriver:

      Haha, jag vet att filmjölk inte är något vidare för mig såsom varandes laktosintolerant, men vad gäller bäsen i magen så spelar det ingen roll. 😉

  4. Herr och/eller Fru S skriver:

    Tror nog den blivande knodden överlever en sådan öl, är nog värre med all mjölk som ju också innehåller alkohol. För att inte tala om vad som händer med saft som stått i värmen och jäst.//Herr S

  5. Chemical Abstracts Services skriver:

    Det där med vällingen var en gissning bara – och tanken med ”snuset” är att det är 18 år som gäller där med – trots innehållet.:-)

    • Michis skriver:

      Haha, ja, det tror jag också att det är. Nikotinfritt snus och alkoholfri öl, gud förbjude att ungdomen skulle få tillgång till såna otäcksheter!

Kommentera

