Det är tolv, tretton år sedan nu… /Michis

Trappa i industrilandskapet

Det här fotografiet tog jag med en analog kamera när jag gick på gymnasiet. Framkallade bilden med vätskor inne i ett mörkrum.
Minns att vi lyssnade på Weeping Willows där inne och att vi såg fram emot framtiden.

Herreminje.
Jag känner mig lite smågammal idag. 🙂

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Det är tolv, tretton år sedan nu… /Michis

  1. Mettemarionette skriver:

    Vilken underbar bild.Allt är svart eller vitt 🙂

    • Michis skriver:

      Ja, jag blev riktigt nöjd faktiskt. Solen sken mot den vänstra väggen och så var högerväggen i skugga, trappan kom fram fint mot högerväggen och skuggan mot vänsterväggen.Min lärare gav mig MVG i foto tack vare den bilden. 😀

  2. Lennart skriver:

    Snygg.Gör fondtapet av den..;-)

  3. AKKANS skriver:

    Den var ju jätteläcker…………den hade gjort sig som fond…

    • Michis skriver:

      Nja, tyvärr så vet ju jag hur originalet ser ut och den tål nog inte att förstoras så mycket. Men om man går dit och återskapar förutsättningarna med en riktigt bra digitalkamera i höst när ljuset faller exakt rätt igen så hade den helt klart kunnat passa för att täcka in en tråkig dörr eller något sånt.

  4. Åsa skriver:

    Snyggt! Hoppas helgen blir god.

  5. Herr och/eller Fru S skriver:

    Läcker bild. Nu blev ju lite nostalgisk och minns timmarna i mörkrummet.//Herr S

    • Michis skriver:

      Ja, det var innan man visste hur bilderna blev förrän man hade framkallat dem. Åh, jag minns hur besviken man blev när man trodde att man tagit en kanonbild och det visade sig att man hade haft fokuset en aning fel så att allt var lite suddigt. ;-/

  6. Inger skriver:

    Jag har också slabbat med giftiga fotovätskor i mörkrum i ungdomen! Det var lite mer magi med fotografi på den tiden! Och precis som alla andra gillar jag bilden! Tjusigt.

    • Michis skriver:

      Men visst var det det? Inte alls samma sak att sitta vid en skärm och direkt fixa och trixa ihop det och sen skicka iväg och låta någon annan skriva ut det. 😀

  7. Andromeda skriver:

    Framtiden kommer mycket fortare än man tror den ska göra när man är i den åldern… 😉

    • Michis skriver:

      Jo, eller… Ja. Framtiden kommer med en dag i taget kan man säga. Men jag blir fortfarande fascinerad över hur kort tid sedan det känns som nu och hur lång tid framåt det kändes som då.

  8. Persefone skriver:

    Jag gjorde precis samma sak! Fast tog inte lika fina bilder. Du är jättebegåvad. Vackert kort, fina skugor.Lyssnade ni på velvet underground också?

  9. Anna skriver:

    Mycket snygg bild! ”Weeping Willows” har jag aldrig hört, men namnet påminner mig om Nile City av någon anledning.

  10. Trollan skriver:

    Ah, jag minns den tiden. Det var underbart att fota då. Nu är det tråkigare.

    • Michis skriver:

      Det var lite annat när man blev utkommenderad att ta kort och tänka på skugga och ljus. Måla med ljus är vackert… 🙂

Kommentera

