Den friske önskar sig många saker, den sjuke bara en… /Michis

Så sant, så sant.
När man mår bra och allt är tipp topp på alla sätt och vis, då går man där och funderar på nya kläder, en piffigare frisyr, någon bra bok och en god middag.

När kroppen eller psyket inte vill vara med, då är det oftast bara en sak man har i tankarna: ”Jag önskar att jag mådde bra!”

…och just nu är det lite så det är här. Stiltje i tankarna. Förutom den där: ”Åh, så skönt, snart har ännu en dag gått så att jag kommer lite närmare förlossningen och kan börja läka ihop från foglossningen igen. Aldrig mer en graviditet!”
Då blir det inte så mycket bloggat. Minst sagt.
Eller åtminstone förbaskat enahanda.

I övrigt vill jag bara säga att idag har jag förtidsröstat. Det gick alldeles utmärkt. Och som av en händelse så hade jag fått paket från det parti jag valde att rösta på när jag kom hem igen sedan.
Det är vad jag kallar tacksamhet det. 😉

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Den friske önskar sig många saker, den sjuke bara en… /Michis

  1. frekar06 skriver:

    Bra skrivet. Tumme! /Frekar06

    • Michis skriver:

      Jag skrev en himla massa annat först. Men helt plötsligt blev det en helpolitisk blogg då och just nu orkar jag inte med att sitta och försvara mig mot en massa människor som anser att jag borde ha sagt upp mig från min tillsvidareanställning på heltid som jag varit sjukskriven ifrån för att istället sitta på någon telefonterroristfirma eftersom jag trots allt klarat av att sitta framför en dator…

  2. Linda Mpili skriver:

    Vet vad du pratar om! Det är därför jag älskar min friska kropp så mycket nu.

    • Michis skriver:

      Jodu jäv… Jag älskar min son, jag älskar det här sprattelPyret i magen (lite mindre när det hoppar upp och ner på urinblåsan och det är mil till toaletten, speciellt när man kryckar sig fram) men jag vägrar att genomgå en graviditet till. Jag vägrar. Surrogatmor eller att läkarvetenskapen får fram en metod som gör att mannen kan bära barnen, annars blir det inget.

  3. Linda Mpili skriver:

    är inte heller sugen på en till graviditet kan jag säga.

    • Michis skriver:

      Förstår dig där med. Sedan har du världens finaste barn (så klart, det har alla föräldrar) 😉 – men har man riktigt överjävligt jobbiga graviditeter så är man helt enkelt inte så sugen på att genomgå dem. Och har dessutom lust att slå en krycka i skallen (eller lägga en pizza på) de som bara: ”Ja, jag mådde ju lite illa de första tre veckorna och så fick jag lite ont i fogarna runt vecka 37, men som tur var så fick jag ju barnet i vecka 37+4 och allt var jättebra efter det….” Ja, du vet.

  4. Linda Mpili skriver:

    Tack! Haha ja… förlossningar däremot är skoj haha, nej förlåt jag ska inte… 😉

    • Michis skriver:

      Alltså… Den förlossning jag genomgick var inte så jädra rolig, men jag var så sjukt tacksam över att graviditeten äntligen var över, så på frågan från barnmorskan: ”Kan du tänka dig att föda barn igen?” så svarade jag jublande glad: ”JAAA!” dagen efter förlossningen. Hon gjorde en rätt konstig min då faktiskt. Och ja, jag vill absolut föda igen, så snart som möjligt med bibehållen säkerhet tack! 😉

  5. cocoon skriver:

    jävlar vad ni babblar om annat här nubäbbar och andra totalt ointressanta saker i dessa tidernu kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva härnä men det var något bra i alfa laval

  6. Herr och/eller Fru S skriver:

    Du får väl vara glad för att du inte är elefant eller något annat djur som är gravida än längre.//Herr S

  7. Ullis skriver:

    AMEN!! Och börjar nedräkningen till ”back to Life”..*fredagskram*

    • Michis skriver:

      Päsis. Jag har ju tur jag ändå. Jag menar… Det är ju inte som att den som fått några fingrar bortslitna i en arbetsplatsolycka kan vänta på att de växer ut igen, jag har ju ändå turen att foglossning i 99% av fallen är helt kurerbar så fort bebisen är ute!

  8. marre67a skriver:

    Jag tänkte nog gå till vallokalen på valdagen och rösta :). Visst är det praktiskt att kunna förtidsrösta, det har jag gjort tidigare.Jag märker desto äldre jag blir så uppskattar jag verkligen när man är pigg och alert. När jag är trött så är jag inte rolig :-).Sköt om dig nu och trevlig helg.

    • Michis skriver:

      Ja, jag brukar tycka att det är lite mysigt, men inte i år, inte när jag har så förbaskat ont och inte vet från ena dagen till den andra ifall det blir rullstol eller kryckor att välja på. Känns skönt att ha det gjort. Och som du säger, ju äldre man blir, desto mer uppskattar man ljuspunkterna när allting fungerar. Detsamma!

  9. Vally skriver:

    …åsså tvårskalas på toppen.Allt kommer att gå galant.Tänker på dej.Lilla killen. Väntar han på syrran?Kram vännen.

    • Michis skriver:

      Ja, just det ja. Och ett trettioårskalas innan BF med. Blir nog ungefär lika skoj bägge två. :-)Han väntar på syskonet i vart fall, men det är lite oklart, då och då pekar han på sin egen mage och frågar ”Bäbis dä me?”

Kommentera

