Jag vill ha ett antisladdsystem. /Michis

Alltså, det handlar inte om bilen.
Det handlar om hemmet.

Jag vill ha ett antisladdsystem som tar bort alla jäkla elkablar som slingrar sig överallt.
Och jo, jag vet att det finns piffiga lister som döljer sladdarna, men jag vill ta bort dem helt!

Jag menar – är det inte på tiden att man uppfinner den kabelfria elöverföringen snart? (En ofarlig variant, tack.)
Eller?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag vill ha ett antisladdsystem. /Michis

  1. Andromeda skriver:

    Ett sånt antisladdsystem skulle jag med vilja ha. Försökte reda ut alla kablar här vid datorn i sommrar och det var ett alldeles förfärligt jobb. Någon riktigt bra ordning blev det inte heller. Det GÅR inte att få ordning på alla kablar!

    • Michis skriver:

      Men visst är det konstigt att det inte redan finns? Och ännu mer konstigt är det att trots att man pratar om trådlöst hit och dit så verkar det inte hjälpa – det är fortfarande kablar till allting!

  2. Anders skriver:

    metallskena i taket och blixtar som slår ner då och då i apparater som behöver laddas? =)

  3. onthree skriver:

    Jag till att börja med,, ha ett sånt i min ficka. För varje gång jag tar upp MP3:n, så är det världens spagetti där. Nästan omöjligt att reda ut.Man hinner bara höra hälften så många låtar…

    • Michis skriver:

      Jag hittade en MP3-spelare på Clas Ohlsson som i princip bara är örsnäckorna och en kabel mellan de två. Tumme upp för den. Nackdelen är att man får ladda in favoriterna, för jag har inte hittat någon shufflefunktion.

  4. Agnetha skriver:

    Tumme för fyndigheten !Det vill jag också ha, har du hittat nåt bra ?Ha det gott !Kram

  5. Haggann skriver:

    Haha, precis vad jag tänkte idag. Min bärbara har ganska dåligt batteri, så man får sätta i sladden allt som oftast. Och då sitter man ju fast. Jag vill kunna gå vart jag vill med datorn, hela tiden…Trådlös el…

  6. Sobek skriver:

    bah det här med ”anti-sladd” är nog en kvinnlig åkomma vad spelar det för roll om det ligger ett gäng sladdar under skrivbordet?

    • Michis skriver:

      Onthree är man och stör sig på sladdarna i fickan…Och det är inte bara under skrivbordet, det är bakom TV:n, till mobilen när den laddas, till den ”bärbara” när batteriet tar slut, kablar till telefoner som ska vara bärbara de med, men kablar till laddningsstationen är det ju likafullt.Det retar mig bara att det i det så kallade trådlösa samhället är så fantastiskt mycket kablar och trådar!

Kommentera

