Förste advent med Dagens Norrköpingsbo! /Michis

sboTillåt mig presentera en liten idé jag gått och burit på ett tag. Jag känner så många fina människor som råkar bo i samma stad som mig. För att ni ska lära känna lite fler Norrköpingsbor än bara mig så tänker jag då och då presentera Dagens Norrköpingsbo här. En del av dem bloggar och några av dem länkar jag till, andra vill inte bli länkade till, till exempel dagens offer, jag menar dagens klarast lysande Norrköpingsstjärna – nåja. Håll till godo!

1. Vad heter du? (Bloggalias går bra.)
 Anna heter jag.

2. Var bloggar du?
Blogger.se

3. Hur länge har du bott i Norrköping?
Sedan årsskiftet 2003-04 (nää! är det verkligen så länge?!)

4. Hur kommer det sig att du bor här?
Träffade kärleken, som det så fint heter. Och kände mej faktiskt genast hemma.

5. Vad fyller du din vakna tid med?
Pluggar till och jobbar som lärare i foto, religion och svenska. Umgås med familjen (man, barn, hund) och hinner inte så mycket mer. Joggar lite lagom (när man inte är nerlusad av förskoleförkylningar) och träffar vänner. Skulle vilja hinna: rita mer, prova på nån ny träningsform och fotografera mera. Well well, en vacker dag.

6. Vilken är din favoritplats i Norrköping?
Knäppingsborgsområdet och en liten klipp-plätt vid Himmelstalund längs Strömmen och allra allra mest kurvan nere vid Järnbron. Denna kastanj som är helt underbart spirande grön på våren, ljuv i sena sommarkvällar och full av ljusslingor under de mörka månaderna. Och Gubbens trädgård. Och att stå på Bergsbron och titta ner över vattnet mot Arbetets museum…det finns många favoriter.

7. Var bor du om fem år?
Där jag har jobb, gärna i Norrköping om inte hemlängtan norrut blivit för stark. Eller i Nicaragua och mannen blivit dollarmiljonär som han säger att han ska bli.

8. Nämn en bra grej med Norrköping.
Arbetets museum. Att det är nära till skärgårn. Salige Munken. Mmmmmm Munken.

9. Nämn en dålig sak med Norrköping.
Idioterna i vårt grannhus som festar för ofta på sin balkong. Och ytterområdena. Vad är det för en blind höna som planritat Ingelstaområdet?

Ja, hon är verkligen galet snygg också!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förste advent med Dagens Norrköpingsbo! /Michis

  1. Anna skriver:

    …och va fan menar du med ”norrköpings mest klart lysande stjärna – nåja.” NÅJA. Här ställer man upp minsann o vad får man.Nåja.

    • Michis skriver:

      Hehe. Nåja. Det var väl inte så himla illa ändå?Det som var nåja var för övrigt att du inte är ett offer. ;)Men jag ser att jag som vanligt inte lyckats få fram mitt budskap. Vacker som en dag är du.

  2. sarahmara skriver:

    Vad kul idé du har med att skriva ett inlägg varje dag! Ett riktigt test! Men det är ju jättemånga som gör det, även jag vissa dagar!. Ha det gott!//Sarah

    • Michis skriver:

      Ja, det bästa med mitt skrivande är att jag inte ens behöver logga in förrän den 19 december för att skriva något nytt. 😀

Kommentera

