Andra advent med dagens Norrköpingsbo /Michis

Här presenteras en av de Norrköpingsbor jag har förmånen att känna och hennes svar på några frågor jag haft till henne:

1. Vad heter du? (Bloggalias går bra.)
MansRuin

2. Var bloggar du?
http://mansruins.blogg.se/. Första bästa ställe jag hittade att blogga på.

3. Hur länge har du bott i Norrköping?
Sedan jag var cirka 18 år, innan dess bodde jag hos mina föräldrar i Kolmården.

4. Hur kommer det sig att du bor här?
Det var lagom nära att flytta hit.
Sedan har jag inte haft någon anledning att flytta härifrån.
Norrköping är en underbar stad, finns alltid något att göra, fint folk och kul uteliv.
Allt i en och samma stad, jag ser ingen anledning att flytta ifrån denna vackra stad med gula spårvagnar och man kan gå gate upp och gate ner döööh.

5. Vad fyller du din vakna tid med?
Studerar heltid, så mycket läsning, men också ta hand om vardagsbestyren hemma och min dotter förstås. Dagarna borde vara längre, eller arbetstiden kortare. Vilket som röstar jag för.

6. Vilken är din favoritplats i Norrköping?
Oj, hur ska jag kunna välja? Finns så många otroligt mysiga ställen. Jag får nog säga Waynes coffee, ett mysigt cafe mitt i stan, trevlig personal och gott kaffe. Färgargården är nog min favoritplats på sommaren, mysigt picknicställe.

7. Var bor du om fem år?
Jag hoppas i hus, sedan spelar det nog ingen roll vart.

8. Nämn en bra grej med Norrköping.
Mysigt med spårvagnarna.

9. Nämn en dålig sak med Norrköping.
Hum… dom högg ner mina björkar utanför mitt fönster. Antar det är Norrköpings kommun som hade något med det att göra, blev arg.

10. Skriv precis vad du vill!
Jag är en glad Norrköpingsbo på 28 år, har en dotter på 4 år nu och bor centralt i hjärtat på Norrköping. Studerar nu till undersköterska och blir klar nu i jul. När det finns fritid så lyssnar jag gärna på musik, syr och piffar mitt hem. Träffar gärna mina vänner över en kaffe och pratar om livet. Michis har varit min vän i många år nu och det är jag otroligt glad över, vänner som hon växer inte på trän!

En Norrköpingsbo jag har förmånen att känna personligen!

(Jag lovar att det där sista om mig inte var något jag betalade dagens Norrköpingsbo för att skriva.)

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

