Tredje advent och Dagens Norrköpingsbo! /Michis

Det lackar mot jul, som det så fint heter. Det firar vi med ännu en Norrköpingsbo och några frågor till henne!

1. Vad heter du? (Bloggalias går bra.)
Angela, men de flesta känner mig som Ankie.

2. Var bloggar du?
Mig hittar du på http://strangelittleme.blogg.se/

3. Hur länge har du bott i Norrköping?
I stort sett hela mitt liv med ett litet miljöombyte till Skåne för ett par år sen.

4. Hur kommer det sig att du bor här?
Anledningen till att jag bor här är för att min kära mormor tog beslut att flytta hit från Lund.
(Därav min Skånekärlek).
Och nu blir jag väl kvar då vi har släkt och familj här.
Det sägs att det finns mycket med stan att uppskatta, så jag borde öppna ögonen och se det 🙂

5. Vad fyller du din vakna tid med?
Min vakna tid fylls med allt möjligt.
Är en rastlös själ så jag gillar när det händer saker och har svårt för att sitta still.
Inslag av jobb som personlig assistent i kombination med studier (Nu senast Juridisk Översiktskurs och Arbetsvetenskap.), att vara mamma med allt vad det innebär och fokus på träning och hälsa är nog det som fyller mest av min tid.
O
ch så älskar jag att träffa mina vänner, de betyder allt för mig 🙂

6. Vilken är din favoritplats i Norrköping?
Favoritplatsen måste vara Folkparken, dels för att det är en stor och bra lekplats där, dels för att man kan ta långa rogivande promenader och känna av naturen.
(Vi behöver alla komma ifrån det hektiska stadslivet ibland)

7. Var bor du om fem år?
Om fem år bor jag förmodligen kvar här, älskar vår mysiga lägenhet men har förmodligen sett mer platser i världen, eller möjligen i ett litet radhus

8. Nämn en bra grej med Norrköping.
En bra grej är att det mesta ligger centralt oavsett vart i stan man bor

9. Nämn en dålig sak med Norrköping.
En dålig grej är spårvagnarna, ilsken som ett bi varje dag, ofta då jag ska åka, särskilt denna årstid och jag förstår inte deras planering av att förlänga turen till Hageby. Alla vet ju att det blir problem med dom varje vinter ändå.
Och jag hatar att gå på de gamla, då det inte är ett dugg barnsäkra och har klämt Zach.
Fram för bussar!
Pengarna som lagts på det nya spåret hade säkert behövts någon annanstans.
M
en nu är det ju inte jag som bestämmer dessvärre!

10. Skriv precis vad du vill!
Hoppas svaren blev intressanta nu så att jag blir mer poppis än jag redan är.
Mitt nästa mål är ju att bli den nya Rosing, för alla som inte vet.
Fast jag tänkte visa att vi snygga tjejer inte alls är små bimbos, utan faktiskt kan ha hjärna med.
Gillar att vara ironisk, människor idag är så allvarliga och tar så seriöst på minsta skitsak så jag står för provokationen 🙂

Ps.Valde en sommarbild då den betyder mycket för mig och för att vi alla ska bli påminda om att mörkret snart försvinner och energin kommer tillbaka 🙂

Och en härlig sommarbild är det...

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

