Fjärde advent och Dagens Norrköpingsbo! /Michis

 
1. Vad heter du? (Bloggalias går bra.)
Jag heter Caroline, kallas för Carro IRL. På nätet är jag Griffelfot.

2. Var bloggar du?
http://griffelfot.blogg.se

3. Hur länge har du bott i Norrköping?
I Norrköping sedan 2001 och utanför första delen av livet.

4. Hur kommer det sig att du bor här?
Dåvarande sambon hade lägenhet här och vi är fortfarande boende i stan fast i annan lägenhet.
Men fasta jobb och närhet till släkt och vänner så känns det som en bra plats att bo på.
 
5. Vad fyller du din vakna tid med?
Jobbar, allt vardagligt arbete, sonen, mannen, vänner och när det finns tid över (vilket är nästan aldrig) så blir det lite scrapbooking.
Önskar mig fler timmar på dygnet…  
 
6. Vilken är din favoritplats i Norrköping?
Oj, hur ska man kunna välja… Slingan runt Strömmen på våren, Knäppingsborg, vattenfallet vid Bomullsspinneriet…
Men förutom dessa så en plats, vilken som, där mina nära o kära finns.

7. Var bor du om fem år?
I ett fint hus med min familj. Var spelar inte så stor roll bara vi har jobb båda två.

8. Nämn en bra grej med Norrköping.
Vårt fina industrilandskap 
 
9. Nämn en dålig sak med Norrköping.
Just nu, snöröjningen… Det trista shoppingutbudet.
 
10. Skriv precis vad du vill!
Tänk på att använda reflex i vintermörkret!! Du syns inte ett dugg när då går över gatan i dina svarta kläder… Hjälp mig rädda ditt liv!!

Världens finaste Griffelfot!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

