Är du en social och trevlig man från Norrköping? /Michis

Jaså, det är du?
Trevligt.

Är du dessutom mellan tjugo och fyrtio år ungefär?
Gillar att hjälpa andra? Tycker om att fika, promenera, gå på bio och konserter och hänga med kompisar?

Utmärkt.

Nej, jag är inte personligen intresserad av dig, det är jag inte, men Norrköpings kommun skulle gärna vilja att du anmäler dig till att vara kontaktperson!

Jag har själv varit kontaktperson en gång i tiden och hade jag inte fullt upp med familjesituationen just nu skulle jag gärna vara kontaktperson igen – det är berikande, även om man inte direkt blir rik på den lilla arvodesdel som erbjuds. Det känns däremot väldigt bra att vara en medmänniska som får med någon annan ut i verkligheten.
Så sök vet jag – Norrköping behöver fler kontaktpersoner.
Och du, det går bra att söka även om du är en halvasocial och småotrevlig kvinna på ungefär femtio år med, skulle jag tro.

Det går alltid att söka.
Frågan är bara till och/eller för vad.

🙂

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är du en social och trevlig man från Norrköping? /Michis

  1. Fröken Nattuggla skriver:

    Jag är kontaktperson till en tjej några år yngre än jag. Det känns som att jag gör lite skillnad åtminstone och en liten slant får jag varje månad iaf 🙂

    • Michis skriver:

      Du gör säkert en jätteskillnad i hennes liv. Och som sagt, rik blir man inte, men man går ju lite plus!

  2. NiklasX skriver:

    jag skulle utan tvekan ta det där jobbet om jag bodde i nkp. Fan vad jag skulle ta det. Me like!

Kommentera

