Angående årets eventuella vargjakt. /Michis

Det finns varg i trakterna av Finspång har jag läst och hört. Jahopps. Sen finns det en hel bunt (företrädesvis folk som aldrig bott i vargtäta områden och inte hyser någon lust att göra det heller) som tycker vargjakt är fel, har jag hört. Sedan finns det en bunt (företrädesvis folk som faktiskt bor i vargtäta områden och inte hyser någon lust att ta en latte på Medis) som tycker att det jagas för lite varg, har jag hört.

Min åsikt?

Antingen kommer regeringen fram till att det ska bli jakt i år igen eller så gör de det inte.
Det spelar inte mig någon större roll vilket resultat det än blir, om jag ska vara ärlig.

Jag röstade på det alternativ som inte ville ha mer vargjakt, hur som helst. Ifall ni blir arga nu alltså, så ska ni veta att jag har ju gjort det man reellt kan göra för att påverka vargjaktsfrågan. Förutom att mailbomba statsråd, vill säga.

Det var väl allt för idag det.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Angående årets eventuella vargjakt. /Michis

  1. Carmel skriver:

    Jag älskar dej iaf. Så de så. Eller var det därför, som jag menade? *kliar mej i huvudet*

    • Michis skriver:

      För att jag inte orkar engagera mig? ;)Heh. Ja, ibland är jag faktiskt monumentalt ointresserad av saker som jag inte tänker bry mig om.

  2. Maria skriver:

    Och så finns det de som bor i relativt vargtäta områden och ändå inte vill ha någon jakt 😉

  3. PegBundy skriver:

    Vargspår har siktats ett flertal gånger där vi har huset…. men tänk…. jag vågar ändå låta barnen vara ute…. 🙂

Kommentera

