Saker jag älskar med Norrköping: /Michis

Det växer ramslök nere vid Strömmen, åt Himmelstalundshållet till. Bara på våren förstås.

Arbetets museum.

Att man kan handla näruppfött kött nere på Knäppingsborg, om man nu inte gör det i Norsholm.

Vårt konstmuseum.

Alla vinklar, vrår och gränder samt småhemliga gångstråk som man kan gå på. De finns lite här och där. Tyvärr inget för ”hjulbenta”, så när jag satt i rullstol kunde jag inte njuta av dem.

Närheten till alla sjöar och naturen, fastän det ändå är en ganska stor stad jag bor i.

Att folk jag inte känner hälsar på mig när jag möter dem i vår stadsdel – en liten nick, ett ”Hej på dig du, jag ser dig och jag bor här jag med.”

Det finns mycket mer.
Men det här är några av sakerna. 🙂

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Saker jag älskar med Norrköping: /Michis

  1. NiklasX skriver:

    Norrköping är skitfint faktiskt. Farfar är därifrån. Men jag tror det kan bli Uppsala längre fram i livet.

Kommentera

