Tänk om fler såg ut så här, vilken vacker värld! :-) /Michis

Vackra kurvor och snygga kläder.

High fashion är häftigt!
Fantastiskt modellansikte...

Fantastiska modellbilder från en otroligt begåvad modell som Jean-Paul Gaultier har valt att lyfta fram på sistone.
Den unge herrn på bilderna – för visst är det en snygg kille och inte en tjej – har gjort succé genom att dels vara förbannat snygg och dels vara något lite extra inom modevärlden.

Märkligt nog är det ju så inom modet – modeskaparna vill ha kroppsformerna hos unga män hos modellerna, därför är det för mig inte vidare konstigt att just Andrej slagit igenom.
Han är ju en ung man, med precis de rätta modellformerna.
Andrej Pejic heter godingen!

Hur som helst – även om jag tycker att Andrej är ögongodis, då jag har en fäbless för androgyna varelser, så betyder det naturligtvis inte att jag tycker illa om vare sig feminina män eller maskulina kvinnor eller några helt vanliga varianter däremellan.

Faktum är att jag älskar klassiska pinuppor och jag har hela garderoben full med läckra kläder…
Femtiotalspinuppa.
…det skulle dock vara mig främmande att börja bestämma vad ni andra ska ha på er för att jag skulle känna mig gladare om dagarna.
😀

Ha på er precis vad ni vill, se ut som ni trivs med och njut av att vara er själva och var glada över att mallarna för hur man ”ska” och ”måste” se ut är uppbrutna för många herrans år sen.
Tur är det väl att vi inte längre slaviskt följer modetrenderna som man var tvungen till förr?
Det fanns liksom en tid när det fanns angivet på centimetern hur lång en kjol skulle vara för att man skulle få visa sig utomhus.

Huanamej – nä, fram för individerna. Vill du se ut som att Barbie kräktes över dig i morse så gör du det, vare sig du är kille eller tjej – vill du dra på dig en Spindelmannendräkt och svinga dig fram i T-banan så gör du det, bara du tar av dig maskeringen över huvudet när någon ber dig om det. 😉

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Tänk om fler såg ut så här, vilken vacker värld! :-) /Michis

  1. Islandsmamman skriver:

    *hrmpf* Jag har alltid misstänkt att modeskaparna som gör kvinnokläder verkligen hatar kvinnor ;-)Men annars håller jag med dig: länge leve valfriheten. Länge leve tillåtelsen att få klä sig så som man känner sig vackrast och bekvämast!Tänk vad tråkigt om alla uppfyllde samma norm! *ryys*

    • Michis skriver:

      Mode idag är tänkt som inspiration – inte som doktrin. Som tur är. :-DJa, huanamej. Som sagt, jag älskar femtiotalspinuppor och vaknade jag imorgon och alla struttade runt i högklackat, korsetter och strumpor med söm så skulle jag gnugga mig i ögonen och ta fram kameran – men jag skulle nog tröttna rätt fort. För att inte tala om alla de som klädde sig så. ;)Dita von Teese är dagens femtiotalspinuppa, hon gör det bäst. 😉

  2. Islandsmamman skriver:

    Dita von Teese gör det fantastiskt bra.Själv skulle jag hellre gå naken än i det hon har på sig men som du säger, vi KAN ju välja och jag tycker det är snyggt. På andra. Som trivs i det :-)Fast jag har lite svårt för modetindustrins bilder, långt ifrån alla tar dem som någon sorts konst eller idébank – väldigt många kvinnor tittar ju på modellerna och tänker att så måste jag se ut för att vara vacker och därmed värd att älska.

    • Michis skriver:

      Jag är förstörd av att ha gått estetlinje och läst konstvetenskap – jag ser på modefotografier som konst och inser att modebranschen inte handlar om något som man faktiskt har på sig. Tråkigt nog är det ju som så att det finns de som tror att man måste se ut som en modell (som själva inte ser ut som modeller när de vaknar på morgonen för det mesta) för att vara älskansvärda. Men dåligt självförtroende har alltid funnits. Själv önskar jag alla lite mer jävlar anamma och modet att vara den de är. Som det här med Beach hit och dit. Jag vägrar stå i vassen. Tar någon annan illa vid sig av min blekdallriga kropp med oansade hårstrån så får de titta åt ett snyggare håll helt enkelt, de har valet att titta bort och jag har aktivt valt att vägra skämmas för hur jag ser ut. 😉

  3. Bengt skriver:

    Hmm… va? Den nya mannen är en kvinna? Den första bilden i synnerhet ”had me big time”.

    • Michis skriver:

      Jajjemen… Den nya kvinnan är en man, skulle man kunna säga annars. Shemales har blivit mainstream. Jag älskar att vi lever på tvåtusentalet. 😉

  4. Trollan skriver:

    Bah, jag som precis tänkte ringa dig och fråga vad jag ska ha på mig idag och framförallt ikväll. Men lägg det ansvaret på mig, gör det :(Den modellen hade ett väldigt vackert ansikte, men hjälp – killen är ju till och med blekare än mig!

    • Michis skriver:

      Jag brukar vara lite crazy, frågar du mig så tycker jag att du ska ha kläder på dig. Det är lite busväder ute, så klä dig varmt och skönt. ;)Jag gillar blekt. Det tyder på att man har annat för sig än att ligga i ett solarium. Typ att sitta vid en dator. Datorer är väl alltid bra?Eller vänta nu. 😉

Kommentera

