…och så kastar vi oss rakt in på ett helt annat ämne. /Michis

Jag har bokat en frisörtid hos (i mitt tycke) en av Norrköpings bästa frisörer till slutet av månaden.

2011-02-05
Så här ser håret ut nu, typ.

 Jag funderar på – klippa upp håret i nacken – eventuellt klippa kortare lugg – överhuvudtaget kapa längderna.
Orsaken är enkel, jag har för andra gången på mindre än tre år kläckt ur mig en bebis och hormonerna gör att mitt hår bara rasar av skallen.
Jag är snart lika tunnhårig som Göran Persson, typ.

Och jag vill inte se ut som Plura, så jag vill klippa mig.

Har suttit sedan jag bokade tiden och letat frenetiskt efter -den- bilden på -den- frisyren, men ännu inte hittat hundra rätt.

Har någon några bra och handfasta tips, gärna med länk till bild, på en pageartad frisyr som funkar på postgravidtunna hår, inte kräver timmar av styling och som jag ser bra ut i?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till …och så kastar vi oss rakt in på ett helt annat ämne. /Michis

  1. Carmel skriver:

    Jag har en fråga, en liten pyttefråga som faktiskt handlar om ämnet. -Varför kostar en klippning av en kvinna fasligt mycket mer än en likadan på en man?Låt oss säga en vanlig gossfrisyr som också kan ses på tjejer.

    • Michis skriver:

      Det får den inte göra, sedan flera år tillbaka. Gör den det har du full rätt som kvinna att kräva samma pris som för mansklippningen. Annars kan du anmäla till diskrimineringsombudsmannen.

  2. Carmel skriver:

    Jaså? Det var som f*n, jag har stället samma fråga till kvinnliga bekanta och all har de sagt att de är upprörda men att det inte är något att göra åt.Nu kan jag upplysa dem. Tack för det!Du, jag vet att du vill klippa dej, men du är ju otroligt söt så där.

    • Michis skriver:

      Nya diskrimineringslagen ersatte den gamla jämställdshetslagen, där omfattades även frisörer och taxibolag – man får inte ha olika priser beroende på vad kunden har mellan benen. Så nu vet du det!Tack så hjärtligt, men det är så otroligt tunt och hängigt och ostunsigt. Det syns ju inte på bilden, men det är bara en liten råttsvans kvar, bättre att klippa. Hår växer ju ut igen och då hinner det nya komma ikapp. 🙂

    • Michis skriver:

      Bryan Mays könskrull skippar jag. ;)Julia Stiles däremot, där hade vi något. Och den sista lilla frippan – mja, inte så lättskött. ;DTack Sobek!

  3. Islandsmamman skriver:

    Lite mjäkigt vill jag säga att allt klär en skönhet så det blir nog bra vad du än gör ;-)Själv klippte jag mig kort efter Dotterns fördelse. Jag tappade hår som en cancerpatient med henne: från att ha haft en hårtofs med 2 cm diameter (ja, det är sant, det var ett helsike att hitta snoddar som orkade hålla allt håret) så krympte det till en tunn råttsvans. Lite kom tillbaks men aldrig som innan – och när det började komma tillbaks stod det rakt ut medan resten hängde ner till axlarna. Jag så inte klok ut, som en dubbelexponering av en sliten hemmafru och punkare på samma bild haha!Det sägs att döttrar stjäl sin mors skönhet 😉

  4. CathyS skriver:

    XD se ut som Plura! hahaha!Testa det där hårvitaminet som finns…:P

    • Michis skriver:

      Nä, sånt är rent bullshit. Eller alltså – just gravidhåravfall är hormonellt – under tiden man är gravid så tappar man nästan inget hår, tre månader efter förlossningen ungefär så fattar kroppen att den inte är på smällen längre och då dråsar håret av i drivor. Inga vitaminer i världen hjälper. Dessutom är det ju så att även om det fanns ett supervitamin för håret så skulle det inte göra ett dugg skillnad för de glesa och långa testarna jag har nu, skulle jag börja med det idag så behövs det ju ungefär tre år innan det håret kommit ut i längd med resten av det jag har nu. 😉

  5. Rosina skriver:

    Tack ‘Michis’ =) du anar inte hur glad jag blir av denna komplimang!! ca tio cm längre nu när jag stolt sträcker på mig =)Har ett litet svar till Carmel, sant det att man inte får ta mer eller mindre betalt beroende på kön! Det jag istället kan säga är att ofta tar en damklippning längre tid,varvid man bockar av kanske 45 min på en tjej istället för 30 min på en kille. därav som det ff kan vara ett högre pris på dam. Men som sagt…då handlar det inte om kön utan om tiden. Detta gäller ju inte överallt då vi ändå är många som har fast pris oberonde på vem el vad numera :)Ang håret, Gillade julia stiles med den längre varianten!http://www.frilla.se?level=picture&id=132Denna frisyr är lättskött,trendig, lika snygg när din rörelse i håret får vara samt att den går att sätta upp vid behov.http://frisorbloggarencissi.blogg.se/2010/january/fran-langharig-till-snygg-page.htmlhttp://www.familjeliv.se/Forum-24-73/m56366180-2.htmlhttp://sciio.blogg.se/2010/march/ inlägg; casting hårmodell fast man behöver ju inte styla den framåt ;)Fortsätt kika runt lite,hittar du ngt så ta med en bild :)Eller så bestämmer du dig för vad jag INTE får göra o så leker jag loss utefter det ;)Vi ses vart efter ‘Michis’. Mvh Rosina

    • Michis skriver:

      Hej Rosina!Vad kul att du tog dig tid att visa mig bilder och det är just det där jag menar – varenda frisyr du visar är EXAKT åt det hållet jag tänkt mig! Det enda du inte får göra är att raka av allt håret, annars får du leka loss totalt, jag har fullständigt förtroende för dig! :DTack!

  6. yrvaedret skriver:

    Vem vill se ut som Plura i håret?Jag undrar om busschauffören som kört buss här i stan sedan länsman var ung har honom som förebild? Eller så har han och Plura samma frisör. Tunnhåriga uppe på skalpen, med en tunn…tunn hästsvans.

    • Michis skriver:

      Ja, men vad är det MED män och den frisyren egentligen?”Jag är en vild rebell”Eh. Nej.Du är en tunnhårig gubbe.Raka, raka, raka… Det är det enda värdiga. Men hur som helst, hur som helst, de får så klart se ut som de vill, det får de. Jag tittar åt ett annat håll jag och önskar inte se ut så själv!

  7. ghostalive skriver:

    Några tips har jag inte men jag säger synd på ditt hår som är så fint. Men det kanske blir bra med nån slags pottfrisyr också…

  8. yrvaedret skriver:

    Visst får de se ut som de vill uppe på huvudet, men när han går där framför mig så ser man hur håret, det lilla han har kvar. Har tagit stryk av alla hårsnoddar och gummiband. Det nöter ju en hel del.Kanske man ska kidnappa honom och Plura, för en make-over. Fast, det är ju liksom bådas signum. Bäst låta dem vara.

Kommentera

