Jobbar du inom Transports avtalsområden? /Michis

Hej!
Jobbar du inom:

Bilbärgare
Biljettförsäljare
Bilvårdare
Bilvårdsman – bensin KFO
Bussvärd
Butikskontrollant
Båtsmän
Cateringarbetare – flyg
Cykelbud
Deponiarbetare
Depåman – depå
Depåtekniker – Depåavtalet
Depåtekniker – Flygtankningsavtalet
Distributör – reklam
Distributör – tidningar
Expressarbetare
Fabriksman
Fabrikstekniker
Filialföreståndare
Flygmaskinist
Flygtekniker
Flygplatskontrollanter
Färjeservicearbetare
Förare – bandtraktor
Förare – billots
Förare – biluthyrning
Förare – budbil
Förare – buss
Förare – depå
Förare – distribution
Förare – dumper – maskin
Förare – dumper – miljö
Förare – fjärr
Förare – fossila bränslen
Förare – handikapp-/sjuktransport
Förare – hyrverk
Förare – jourläkarbil
Förare – krets
Förare – lastbil övrigt
Förare – lastmaskin
Förare – mobilkran
Förare – slamsugning
Förare – spolbil
Förare – taxi
Förare – tornkran
Förare – traktor
Förare – truck – maskin
Förare – truck – terminal
Förare – utland
Förare – väghyvel
Garagearbetare – buss
Garagearbetare – garage MAF
Grusgropsarbetare
Grävmaskinist
Gymnasieelev
Hundförare
Kajarbetare
Krossverksmaskinist
Lagerarbetare – fossila bränsle
Lagerarbetare – terminal
Larmoperatör
Lastkarl – åkeri
Medhjälpare vid handikapptransport
Mekaniker – bensin KFO
Mekaniker – bensin MAF
Mekaniker – bensin PAF
Mekaniker – biluthyrning
Oljeskadesanerare
Ordningsvakt
Packmästare
Packsalsarbetare
Parkarbetare/Snöröjare
Parkeringsvakt
Presenningsarbetare
Provflygningsingenjör
Ramparbetare – flyg
Receptionist
Renhållningsarbetare
Saneringsarbetare
Serviceman – bensin MAF
Serviceman – bensin PAF
Smörjoljearbete
Speditions-/Förrådsarbetare – stuveri
Stationspersonal
Stuveriarbetare
Städare – buss
Städare – egen regi – miljö
Städare – terminal
Städare – åkeri
Tankningsman
Tankrengörare
Telefonist – taxi
Terminalarbetare – flyg
Terminalarbetare – stuveri
Terminalarbetare – terminal
Tippskötare
Uppräkningspersonal
VA-arbetare
Verkstadsarbetare – gummi
Verkstadsarbetare – maskin
Verkstadsarbetare – miljö
Verkstadsarbetare – regummering
Verkstadsarbetare – terminal
Verkstadsarbetare – åkeri
Verkstadspersonal – buss
Väktare
Värdetransportör
Yrkesarbetare – flyg
Övriga arbetare – miljö
Övriga arbetare – åkeri

Diger lista, jag vet…
Hur som helst – jobbar du som något av ovanstående och är inte medlem i Transportarbetareförbundet?
Vet du vad du missar i så fall?

Ja, vet du inte, så spana in den här sidan och kolla in läget.

Är du med i facket?
Men vad trevligt, det är jag med och jag har inte ångrat att jag gick med en enda gång, däremot är jag väldigt glad åt att jag var med och visste vad som gällde i mitt avtal!
Kunskap -är- makt!

Tillsammans -är- vi starkare än vad vi är ensamma.
Och ja, ni får gärna kalla det propaganda om ni vill, men det är ju rätt enkel logik – ju fler man är som sluter sig samman och kommer överens om en sak, desto lättare är det att genomföra det man kommit överens om.
Eller?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jobbar du inom Transports avtalsområden? /Michis

  1. Sobek skriver:

    nej och ja!

    • Michis skriver:

      Det är alltid lite mer komplicerat än svart och vitt – men just vad gäller att stå enade för bättre arbetsvillkor och skäliga löner för alla ser jag ingen annan väg.

  2. Lilla Anna skriver:

    Jag har ju jobbat som receptionist.. Men har aldrig ens funderat på att jag skulle vara med i Transport.. Har dock alltid varit fackmedlem… Det lärde jag mig på mitt första jobb att det nog var en god idé. Sen dess har jag fått hjälp av facket ett antal gånger och kommer att förbli fackligt bunden 🙂

    • Michis skriver:

      Mjo, även om jag föredrar tanken på att det är du som knyter dig till facket frivilligt, inte att du känner dig bunden. ;)Nätverkande och facklig gemenskap… Jag är för. Vill inte stå ensam mot mina arbetsgivare och är dessutom sådan att jag gärna vill vara med och betala för det facket ger mig.

  3. onthree skriver:

    Tumme!Detta är ju särskilt viktigt nu när de blå gör vad de kan för att förhindra facklig verksamhet, samtidigt som FK och AF misshandlar folk.Självklart är man med i facket, och är man inte nöjd med hur facket arbetar, så… är det bara att själv engagera sig!Att knyta handen i fickan och ha små toalettmöten lär inte ändra något.

    • Michis skriver:

      Jo, det är ju det där. Att sitta hemma och klaga på att facket inget gör, samtidigt som fackmöten där beslut fattas faktiskt hålls… Alltså. Man MÅSTE gå på mötet för att kunna delge sin åsikt. Man MÅSTE gå för att vara med och rösta. Man MÅSTE. Annars blir det som de som inte röstar och sedan klagar på vilka som vann valet…

Kommentera

