Igår var jag på en paneldebatt rörande utbildning… /Michis

Gabriel Wikström som kandiderar till SSU:s post som förbundsordförande besökte stan och fick då debattera lite med Nea Fogelström, som sitter i barn- och ungdomsnämnden här i Norrköping.

Det blir lätt en lite konstig debatt när bägge debattörerna är på samma sida, men för all del, det var givande ändå.
Både betygssystem, avsaknad av dessa, skolsituation och genus berördes under debatten.

Jag fick dessutom chansen att få lyssna till några unga människor och deras tankar kring facket, vilket jag uppskattade!

Den allra finaste kommentaren på hela enkäten kom från en av ungdomarna jag lyssnade till igår:

På frågan: ”Om jag säger ”facket” vad tänker du på då?” svarade hon ”Skyddsängel för arbetarna.”

Ibland vill man bara krama folk. 😀

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Igår var jag på en paneldebatt rörande utbildning… /Michis

  1. Lindalou skriver:

    Det finns hopp om framtiden. 🙂

Kommentera

