Visualiseringscentret – jag kom, såg och flög! /Michis

Visualiseringscenter i Norrköping
Himla häftigt ställe det där.
Nu för tiden går det en gångbro över samma plats där Björn Skifs en gång sprang i filmen ”Strul”.
För övrigt är det rätt kul som Norrköpingsbo att titta på den filmen, jaktscenen känns lite… eh… eftersom han springer på en massa olika ställen på rätt långt avstånd från varandra. 😀
Om jag nu inte minns fel att jag minns det så, har inte tittat på Strul på ett tag.

Nåja.

På Visualiseringscenter fick vi åka några miljoner ljusår ut i rymden och sedan ända ner till atomkärnenivå.
Däremellan hann vi med att ta en sväng över Norrköping och åka in genom Visualiseringscentrets vägg…
Heh, låter kanske inte så fantastiskt, men det var häftigt!

Dit ska jag igen, men jag misstänker att barnen har behållning av det först om ett par år. Det är inte så mycket för spädisar, direkt.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Visualiseringscentret – jag kom, såg och flög! /Michis

  1. Linda Mpili skriver:

    Låter som man kan bli lite lätt åksjuk…

    • Michis skriver:

      Det kunde man! Ungefär som när man sitter i ett tåg och tåget bredvid börjar åka, så kändes det, man sitter stilla men det känns som att man rör sig! 😀

Kommentera

