Tror ni att vi kan förändra världen? /Michis

Det tror inte jag. Men jag tror att vi kan förändra oss själva.
Jag tror att det går att förändra attityder hos andra, om de vill det själva.
Och i förlängningen tror jag att saker man gör kan komma att göra skillnad för många, längre fram.

Det var dagens lilla tankegång det.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tror ni att vi kan förändra världen? /Michis

  1. Honeylicious skriver:

    Vi får börja i det lilla, annars blir det så stort så vi känner att vi inte pallar med. kloka ord 🙂

    • Michis skriver:

      Det är så jag tänker med. Om alla tänkte att de skulle duscha två minuter kortare – fatta vad mycket rent varmvatten vi skulle spara! Och vilken jätteförändring det skulle bli, fastän vi alla bara gjort något i det lilla!

  2. Islandsmamman skriver:

    Inte hela världen.Men en liten, liten, liten yttepytte bit – det klarar jag 🙂

  3. yrvaedret skriver:

    Nä, inte hela världen.Men man kan börja så smått i sitt eget hem. Jag har aldrig duschat särskilt länge (ja om jag inte varit genomfrusen) sen när jag kommit ur badrummet har jag fått höra.-Är du redan färdig?-Jag blir inte renare för att jag duschar längre!

    • Michis skriver:

      Det var bara ett av många exempel… som de som säger att de ”aldrig” kommer lära sig att sopsortera, men så lär de sig efter hand! 🙂

  4. Aylala skriver:

    Åh, tack. Precis det försöker jag säga till mina fina men en aning spretiga klasskamrater som försöker flytta berg med hjälp av skrik. Det går inte, säger jag. Det är åtminstone enormt, enormt svårt. Men hacka loss en sten och flytta den och sen en till…och hoppas att någon blir sugen på att flytta åt samma håll som du. Det tar en jäkla tid men det händer iallafall något litet varje dag.

    • Michis skriver:

      Du är mycket mer poetisk än mig du, men du beskriver det precis så som jag tänkte mig det!

  5. Aylala skriver:

    Det är väl sannolikt därför de inte fattar vad tanten pratar om. ;-D

Kommentera

