Skämmes, vuxna människor…

Ska det verkligen behöva vara så här när vuxna människor ska gå och slänga sopor?
Mailar Hyresbostäder igen.
Inte för att det är deras fel, men för i… Vad ska jag annars göra?

————-

Vet ni vad?
De är grymt snabba på att svara på kritik på Hyresbostäder.
Jag mailade min områdesansvariga och fick ett himla bra svar!

”Tack för ditt mejl och dina foton. Renhållningsentreprenaden är kontaktad och de kommer köra en extra tömning varje vecka och lägga extra krut på städningen på (…)gata samt (…) g. Vi hoppas detta ska avhjälpa det värsta.
From 1 oktober kommer IL att ansvara för soprummen i Klockaretorpet och i de nya avtalen ingår ett helhetsansvar för renhållningen av kärl samt övrigt utrymme i miljörummen.
Till detta kommer vi få ytterligare en bovärd på området den 15 aug, vilket innebär fördubblad styrka på bl.a. yttre miljö och ronderingar.
Hoppas du fått svar på din fråga, du får självklart höra av dig igen om ni inte tycker det blir någon förbättring.
Hoppas din miljösortering ska bli roligare inom kort!
Ha en skön sommar!”

Jag älskar feedback!
Speciellt i kombination med snabba svar!

 

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Norrköping. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Skämmes, vuxna människor…

  1. haggann skriver:

    Tur man inte har nåt soprum, skulle bli vansinng…
    Måste fråga en sak, ordet skämmes är så roligt, får mej att skratta (ja jag är knäpp) jag undrar om det är ett modeord eller dialekt, eller är det jag som bor i mossan för att jag aldrig använder det ordet, har alltid sagt ”skäms”!

  2. Granit skriver:

    Jag blir verkligen bedrövad varje gång jag är vid en återvinningsstation. Plast bland kartongen, kartong bland tidningar, tidningar bland metallen osv. Porslin bland glaset, glödlampor bland glaset. Och så allt annat, som på din bild.

    Jag blir bedrövad, för antingen är inte folk smartare (=sorgligt nog) eller också skiter de i det (=sorgligt som fan).

Kommentera

