Det enda som är helt säkert i livet…

…det är att det tar slut i slutändan.
Jo, ni vet. Det är som det är. Vi föds, lever, skrattar, älskar, hatar, glor på TV, städar under badkaret, pillar oss i näsan eller på andra ställen, för all del – och så en dag så lägger man näsan i vädret och dör.

Vad är poängen med det hela?
Det har många frågat sig.

Jag är lite så där som jag är, så jag tänker att meningen med livet måste vara att äta, överleva så länge det går och föröka sig så ofta man kan. Allt utöver det är en ren bonus.
I det läge jag befinner mig är det mera att säkerställa avkommans överlevnad.
Jupp.

Hur som helst, det var bara en liten fundering det.
Har ni tänkt något särskilt kring saken?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det enda som är helt säkert i livet…

  1. kyrkis skriver:

    Jo, det är liksom mitt jobb att göra det…

  2. kyrkis skriver:

    Jo, vars… vi är här för varandra och för Gud…

    • Michis skriver:

      Då är det din mening med livet, men inte min.
      Eftersom jag nu inte tror på att vi är här för Guds skull. Eftersom jag nu inte tror på en Gud.
      Däremot tror jag fullt och fast och helhjärtat på att om vi alla lägger manken till så kan vi göra världen till en bättre plats för oss alla.

Kommentera

