Och så säger de att folk inte gör något.

Tänk vad de ljuger då, de där som säger så.
För nog händer det saker. Det är bara inte helt uppenbart.
Som idag, då jag fick möjligheten att närvara på möte med en alldeles nystartad jobbkommission. Politiker, företagare och fack finns representerade.
Vi är alla överens om att vi vill att det ska gå att jobba, bo, leva och trivas i Norrköping.

Vi kanske inte är helt överens om hur man ska bedriva politik för att målet ska uppnås, men det känns rätt trevligt att höra att alla inblandade parter vill sträva mot att vi åtminstone inte ska ha högre arbetslöshet i Norrköping än vad det är i resten av landet.

Hur som helst – om man ska sammanfatta det där med att inte göra något – vi lyckades bestämma nya mötesdatum! Låter kanske inte så storslaget, men är nog så viktigt.
Det där med mötestider är en hel vetenskap, men om man bara kan acceptera att alla inte kan närvara på allt så blir det lättare.

Jag måste säga att jag är stolt över att ha blivit tillfrågad om att bidra till arbetet i kommissionen, jag menar – som facklig representant är jag högst intresserad av att delta i arbetet kring en kommission vars mål (ett av dem) är att förbättra kommunikationerna. Låter strålande. Det vill jag vara med och delta i!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Norrköping. Bokmärk permalänken.

Kommentera

