Sommarlov alltså…

Tänk vad man hinner med.

Smultronplockande, dock utan att trä dem på strå, sånt hinner man inte med det år man ska fylla tre, tydligen.
Blåbärsätande – tillsammans med konstaterandet: ”Det ser ut som BLOOOOOD!”
Kobeskådande. De där korna alltså. De luktar bajs. Men det kommer mjölk ur dem!

Vad mer? Busfabriksbesök, bad ute i skärgården, bad i uppblåsbar plaskdamm hemmavid, plock av röda vinbär och körsbär och bigarråer, en hel massa gungande, rutschkaneåkande och sandlådsgrävning…

Det är sommar. Vi är ute mest hela tiden. Jag har inte någon flådig mobil och till den här adressen behöver man ha internetvariant för att kunna blogga med mobilen, vad jag har märkt hittills. Det kommer alltså att vara en smula sommarlov.
Även vad gäller bloggandet.
Det känns faktiskt helt okej… 😉

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sommarlov alltså…

  1. Islandsmamman skriver:

    Det är verkligen helt ok. Även om jag saknar dig. 😉

    • Michis skriver:

      Vad skönt att höra. Det känns bra att folk har förståelse för att man inte sitter vid datorn och hänger när barnen är sommarlediga och allt! 😉

  2. pegbundy skriver:

    hej gumsis…. saknar dig på min blogg. 🙂
    Ha det gott i sommarvärmen.
    kram

  3. onth3 skriver:

    Ja, och så har man kanske inte så himla mycket som man vill/orkar blogga om… Så känner jag det i vart fall. Så, det får bli lite spontana inlägg nån gång…

    Ha det bäst i Peking! 🙂

    • Michis skriver:

      Ja, det är inte alltid det blir som man vill, när jag väl har tid att sitta en stund vid datorn vill jag ju kika runt lite på vad andra skrivit med och sen sitter man där och tänker att det var något man ville skriva om, men vad!?

Kommentera

