Precis när jag tänkte ge mig ut och motionera…

…så vände vädret från gråtrist till regntrist.
Nej.

Idag blir jag hemma.
Har motionerat genom att knuffa vagn mot en kulle ungefär tretusen gånger.

Det är ju motion det med.

Ja,  naturligtvis vet jag att det är en dålig ursäkt att skylla på lite lätt regn.
Om jag inte vore bra på dåliga ursäkter så hade jag väl sett helt annorlunda ut.
Dessutom lär jag ha levt ett helt annat liv.

Nä, vet ni vad, det här håller ju inte.
Men jag kör på det idag ändå.
För just idag orkar jag inte annat.

Tre deciliter kaffe istället för tre liter kaffe.
Här skär man ned, ser ni.
Förhoppningsvis kommer jag kunna lägga av helt. I längden misstänker jag att man blir piggare så.
Vad tror ni?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Precis när jag tänkte ge mig ut och motionera…

  1. *Mandy* skriver:

    Lärde mig på Christer på P3 att man inte blir piggare av kaffe, egentligen… Utan att det bara hämmar ”trött-nervändarna” att komma åt varandra, så du blir inte pigg, du bara känner inte att du är trött… Lurendrejeri 😉

  2. Ankie skriver:

    Satsa du på att dra ner på kaffet men att sluta helt på en gång är knäppt även för att vara du 🙂
    hojta till om du skulle vara intresserad av att vara Veckans Blogg någon gång, väljer endast intressanta bloggerskor vet du..
    fast det är ett plus om du köper en randig tröja, shorts och extra stora märkesbrillor för barnbidrsgen till fotot jag alltiv vill at man bifogar hahaha
    KRAM

    • Michis skriver:

      MOhaha, nej, sluta cold turkey är jag inte intresserad av, men herreminje, tre liter kaffe om dagen går ju inte. Känns mer normalt med tre koppar i stället! 😉
      Och då behöver jag kanske inte ha halvlitersmuggarna?

      Oh, Veckans Blogg! Det vore ju något. Måste köpa nya brillor bara. Såna där som döljer alla skavanker. En motorcykelhjälm med mörkt visir vore ju något!

  3. Linda Mpili skriver:

    Inget kaffe sen 2005 för mig. Tror nog jag är piggare. Men det beror nog på andra saker också.

    • Michis skriver:

      Mjo, du har väl liksom lagt om det mesta i livet, om jag förstått det rätt?

      Jag är stolt över mig själv. En kopp om dagen har jag hållt i en vecka nu!

Kommentera

