Kommer inte ihåg i vilken tidning jag såg det…

…men jag kan inte släppa det.

Det var några som fick frågan: ”Tänker ni passa på att handla på rean?”
En kvinna svarade: ”Nej, jag vill bara ha nya och fräscha kläder.”

Eh. Say what?
Så ifall hon ser en snygg tröja ena dagen och tänker köpa den, men kommer tillbaka dagen efter och upptäcker att de satt ned priset med 70% så tänker hon inte: ”Åh, vilken tur jag har!” utan ”Usch, vad äckligt… Nu måste jag ju hitta något annat, något nytt och fräscht!”

Folk.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Kommer inte ihåg i vilken tidning jag såg det…

  1. Islandsmamman skriver:

    Hahaha! Gussådumt!

    Men hon är inte ensam. Visa smutsiga, hopsydda platspåsar över en mager modell i Paris och med namnet på något ladida-modeguru på – och en riktigt fet prislapp på det – så kommer hon och hennes likar sucka hänfört, betala och klä på sig eländet. 😉

    • Michis skriver:

      Klart de skulle. Det är ju Hippt och Trendigt och Hett!
      Men reakläder… nä fy, sånt kan man ju inte ha på sig.

      Alltså, jag har hört det där i samband med att handla på Myrorna. ”Nej, det vill jag inte, jag vill ha nya och fräscha kläder” och det kan jag ju på något sätt förstå att alla inte vill ha på sig kläder som någon annan gått runt och svettats i innan, men att dissa reakläder för att de inte längre är nya och fräscha… Det var liksom bara… va?

  2. Linda Mpili skriver:

    Haha jag har också läst det där… jag troooor det var på AB bloggen nånstans haha….sjukt! ”De är så provade då”. Eh.

    • Michis skriver:

      Men det är ju en helkorkad tanke. Fattar man inte själv hur dumt det låter? ”Nä, reakläder är så ofräscha, jag föredrar fullpriskläderna, för dem har ingen vågat peta på än.”

  3. Maria skriver:

    Haha, det där var fan humor på riktigt det!! 😀

Kommentera

