Guilt by association

Jag gillar också TV-serien Dexter. Samt True Blood.
I övrigt uppskattar jag något oerhört att vara medlem i en skytteförening och därmed ha tillgång till skjutbana för att kunna utöva min favoritsport pistolskytte.
På senaste tiden har jag uppskattat att träna min kropp också.

Jag är blond, blåögd och till den största biten svenskättad.

Dessutom är jag engagerad inom politik och med fackligt arbete.
Jag arbetar för en värld där alla människor oavsett kön, ursprung och så vidare ska ha samma rättigheter och för all del även skyldigheter.
Bara för att jag delar en del intressen med en komplett vidrig galning som begått ett av de värsta massmord som skett under fredstid så betyder det inte att jag är lika ond som honom.

Det är så som en del vill tänka annars.
”Jaha, han är kristen, ja det vet man ju hur de där kristna är, bara missionerar och sprider smittkoppor och åker till Jerusalem och slåss.”

Det är inte så det fungerar.
Var och en av oss har ansvar för de handlingar och gärningar vi gör.
Inte mer än så.
Och inte mindre.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Guilt by association

  1. Islandsmamman skriver:

    Haha, ursäkta mig men det var så himla mitt i prick.
    ”Jaha, han är kristen, ja det vet man ju hur de där kristna är, bara missionerar och sprider smittkoppor och åker till Jerusalem och slåss.”

    Jag älskar ”byta-ut-ett-begrepp-mot-ett-annat”-tänkande. Saker kan få på sig ett HELT annat ljus om man byter ut man mot kvinna eller ja, muslim mot kristen.

    • Michis skriver:

      Minst sagt. Alla kristna högermänniskor kommer inte att massakrera ungdomar bara för att en gjort det. Döm de skyldiga, men låt de oskyldiga vara det.

Kommentera

