Jobbkommissionera lite idag.

Egentligen känns det lite mer som att man jobbmissionerar.
Jag funderar kring hur man kan skapa fler jobb inom Transportsektorn.

Vi har ett gäng lastbilschaufförer som försöker få körningar i konkurrens med folk som ”F-skattar” i sina hemländer och jobbar åttiotimmarsveckor för en tredjedel av en normal svensk lön.

Ja, jag tycker ju att en lösning kring att skapa fler jobb kring just det är att helt enkelt införa regeln att jobbar man i Sverige så skattar man i Sverige och följer svenska arbetstidslagar.
Dessutom ska man så klart ha svensk lön också.

Schwippschwopp så var vi av med osund konkurrens inom åkerinäringen.
Vill du skriva under på det?
Gör det här: http://www.namninsamling.com/site/get.asp?SundAkeriKonkurrens

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jobbkommissionera lite idag.

  1. Johan C skriver:

    tyvärr så är det det är ju inte bara inom åkeri/transport branschen det fungerar på det viset. Även inom t.ex. byggbranschen så är det väl så att det kommer hit utländska byggarbetare som jobbar för en lön som Svenska byggarbetare inte är inte närheten av att kunna konkurrera med.de utländska byggarna.

    Så jag håller appselut med dig, We’re not gonna take it!

    /JC.

  2. Michis skriver:

    Visst är det så och inte fanken ska vi bara hålla käften och gå med på det!
    Har sett att Folkbladet rätt många dagar i rad på framsidan längst ner annonserat om billiga polska byggjobbare. Nej, det är inte Folkbladet själva som annonserar, men de godtar ju annonserna och det i en tidning som ska vara ”röd”. Nu förstår jag med att det är pengarna som styr, men vafasen…

    Och nu är det som så att jag inte har något emot byggjobbare varifrån de än kommer, men jag har ganska kraftiga antipatier mot lönedumpning!

Kommentera

