Man blir lätt lite frustrerad…

Jo, ni förstår att jag har en sån där otålig ådra i mig.
Jag vill gärna att saker ska ske nu på en gång och jag har så svårt för att förstå att andra människor inte på en gång begriper det som jag själv uppfattar som självklart.

Det gäller det mesta.
Som på mitt jobb, jag har jättesvårt att förstå att folk inte tittar på skyltarna innan de parkerar, eller går och tittar på skylten när de väl parkerat…
Och jag har ännu svårare att förstå de som tror att det är olika regler som gäller olika dagar – bara för att folk tar studenten en dag innebär det inte att parkeringsförbudsskylten slutat gälla just den dagen, till exempel.
Allra svårast har jag nog att förstå dem som tycker att jag är rättvis om jag gör ett undantag för just dem. Det där har jag jättesvårt för att begripa, för i mina ögon är jag orättvis om jag ger förmåner till en person men inte till alla.

Nåväl.

Nu var det inte bara det jag tänkte på. Jag är ju en ung (nåja), idealistisk (eh) och hur som helst smått förbannad och hetsig person, fast det kanske inte alltid märks så jättetydligt.
Jag kan bli så oerhört frustrerad på att allt ska ligga och nötas i långbänk hela tiden.
Visst, ibland behöver beslut få mogna fram, men ibland är det faktiskt så att saker behövs göras nu på en gång också.
Och då kan jag bli oerhört frustrerad av att få se att det ska skickas ut remisser och fås remissvar och sedan ska man fatta beslut som går på tvärsen mot vad de där remissvaren utvisade och sen ska man bli förvånad över att det exempelvis nästan inte finns några utländska studenter inskrivna på universiteten till hösten.
Jo, det var ju lustigt.

Nåja – ÅTGÄRDA felet då, tänker jag.
Men så blir det förstås inte. För nu ska det utvärderas. Avvaktas. Funderas lite till.
Och under tiden så blir det inget gjort.

Sisådär ja.
Det var dagens blogginlägg det.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

