Annie Lööf då?

Läste att även hon kvitterat ut 130k i bostadsbidrag trots att hon och hennes man bor tillsammans. Två fel gör inte ett rätt, men nog undrar man varför medierna inte verkar tycka att det är lika allvarligt det? Affärsvärlden var tidningen som tagit upp det…

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Annie Lööf då?

  1. Virknålen skriver:

    Det jag mest kan reagera på är att ingen verkar ha lyft en flagg om att något inte stod rätt till med Juholt & co. Hade han däremot varit en privatperson som sökt om bostadsbidrag hos FK så hade det uppmärktsammats på stubinen…

    • Michis skriver:

      Ja, hade det varit helt uppenbart att han gjorde fel så borde det nog ha noterats långt innan? Det har väl inte varit hemligt att han bor på samma adress som sin tant?

  2. Henrico skriver:

    Annie Lööf har den goda förmågan att inse att hon bara hade rätt till halva ersättningen då hon begrep att sambon inte sitter i riksdagen.

    Sedan undrar jag varför någon annan skall behöva påpeka hur regler ser ut.

    Själv betalar jag nämligen en hel del pengar (bokföring och revisorer) för att mitt företags alla papper skall var korrekt ikryssat för inte vill jag åka i fängelse eller få dryga böter för lite ”slarv”.

    • Michis skriver:

      Ja, jag läste det lite senare… Det hade ju däremot någon annan c-ledamot inte insett innan han läste om Juholt.
      Nej, andra ska inte behöva påpeka det och som jag redan skrivit förstår jag inte varför någon riksdagsledamot ska ha extraersättningar alls.

Kommentera

