I morgon är det en annan dag

Fram till dess att man ser vad den innehåller konstaterar jag bara att den här dagen varit proppfull av bra saker. Fick en spontankram på jobbet! Sånt gillar jag!

Nej, jag hade inte lappat henne så klart!

Det var bara en allmänt bra dag, med lite allmänt dålig ork efter veckans sjukligheter. På det stora hela får man nog ändå vara nöjd med att media är inne på fyra år gamla eventuellt felaktiga reseräkningar.

Och vad gäller den saken i övrigt – efter att ha uppdaterat mig kring vad som skrivits så har jag noterat att det är dumt att döma för fort. Det inkluderar även mig.
Jag vet inte om det kommer en ny partiledare imorgon, men jag vet att media kan utmåla någon som inte följt underförstådda regler som världens värste bov.

Tur att underförstådda regler inte styr vem som kan polisanmäla någon annan i vardagen. Här hemma är det underförstått att man dukar av bordet efter sig när man ätit men om någon inte gör det utan att vi säger till om det, men gör det när vi sagt till om det så bussar vi inte Aftonbladet på dem för det.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

