En blick in i framtiden:

Sydeuropeiska länder kommer att gå i konkurs. Den globala ekonomin kommer vara oigenkännelig mot nu. Kina vill konsumera utav helvete när både dollar och euro är tokbilliga.

Hushållens stora skuldberg måste betalas av, konsumtionen hos oss kommer minska, företagen kommer dra ner, arbetslösheten kommer att öka och i slutänden är det inte frågan om annat än att det går åt helvete.

Vi gör det dessutom i realtid. På bästa sändningstid. Och i 3D.

Min tro på att man kan klara sig handlar om att vi organiserar oss och gemensamt gör som vi en gång gjorde när brukspatron såg till att hela lönen spenderades i hans affär, vi skapar alternativ till den värld vi tar för given måste vara som den är idag.

Vi ställer om oss och ser till att överleva genom att ta hand om varandra utan tolerans för de som vill tjäna pengar på att det går illa för andra.

Utopi eller helvete, det beror på hur man ser det.

Och jag hoppas jag tror fel och att allt blir bra på slutet.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En blick in i framtiden:

  1. Ping: Som fartyget passerar genom dimman… « Parkstugan

  2. herrsspekulerar skriver:

    Jag hoppas att både du och jag har fel och rätt i vår syn kring det hela.

    Fel i att det går åt helvete, rätt i att vi börjar se till andra alternativ än de vi nu använder, gör oss beroende av.

    //Herr S

Kommentera

