Bommersviksakademien

Dagarna har varit späckade med seminarier. Industri, skola, politisk karta, diskussioner, strategier, Göran Persson och kossor, Schenström och Timbro.

Det har helt enkelt varit del två av #BommA där vi från facket, SSU och SAP samlats. Alla är inte med i partiet, alla är inte fackliga etc.
Men vi är alla progressiva som vill se en annan riktning för Sverige än den nyliberala variant som vår regering vurmar för.

Frihet för mig är tryggheten i att veta att jag inte blir hemlös om jag blir arbetslös. Jag vill veta att mina barn får mötas av bra lärare i skolan så att barnen kan ta till sig en bra utbildning. Jag vill att företagen i Sverige ska våga växa, utvecklas och anställa flera samtidigt som arbetsmiljön och lönen är bra.

Frihet för mig ligger inte i att veta att min skattesänkning kommer från de som har minst. Det känns inte bra, helt enkelt.

Många tankar har kommit fram under den här helgen och många intryck ska sorteras. Jag har dock aldrig varit mer säker på att socialdemokratisk politik är vad vi behöver – inte en stagnerad politik där universallösningen med skattesänkningar till slut kommer till vägs ände och sedan tar idéerna slut.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bommersviksakademien

  1. Anita skriver:

    Jag håller med dig! Vi behöver ett socialdemokratiskt styre! 🙂

  2. Anita skriver:

    Jag föddes med rött blod och blodet har inte fått en annan färg…och så kommer det att förbli livet ut. Jag är socialdemokrat och jäkligt stolt över det 🙂

Kommentera

