Du har ju hållt ut länge.

Håkan Juholt – jag ville se dig som vår näste statsminister.
Vi sågs i Norrköping i höstas och jag nämnde då att du och jag blev ordförande för varsin del av folkrörelsen ungefär samtidigt. Du log och undrade ifall jag aldrig gjort något fel och jag svarade ärligt – ”SJÄLVKLART har jag gjort fel! Men jag blir inte granskad av riksmedia när jag gör dem!”

Det är inget konstigt att den socialdemokratiske ordföranden blir det – eftersom svenska folket förväntar sig att alla som hamnar på den posten kommer att bli statsminister, oavsett om de tillhör alliansröstare eller inte.
Det är därför alla har en åsikt.

Innerst inne är vi tydligen alla socialdemokrater.

”Jag är född socialdemokrat och jag kommer att dö som socialdemokrat.”
-Håkan Juholt
Oskarshamn 120121

Parkstugan skriver mer här. Vill du läsa kloka Martin Mobergs betraktelser så klickar du här!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Du har ju hållt ut länge.

  1. Ping: Tack Håkan och välkommen « Parkstugan

  2. Ping: Ur mörkret stiga vi mot ljuset! « Görans tankar och bagateller

Kommentera

