Gråt inte – organisera!

Jag har till min glädje noterat att hela Sverige är socialdemokrater ännu, trots att ni måste ha lagt fel valsedel i kuvertet nu senast 2010.
Sånt är lätt hänt, jag lägger ingen skuld på er, men jag uppskattar om ni öppnar ögonen till nästa val och ser att det trots allt är så att socialdemokratin byggde det här landet och det är fortfarande socialdemokratin som har visionerna och planen för hur vi ska gå framåt!

Ni som uppenbarligen lade ner mycket tid och engagemang i Håkan Juholts vara eller icke vara kan jag varmt rekommendera att bli medlemmar i Socialdemokratiska Arbetarepartiet – vi välkomnar alla som arbetar för arbetarrörelsens värderingar och som vill bidra till att göra Sverige bättre!
Klicka här – som medlem är du med och påverkar vem som blir näste ordförande, både lokalt och på nationell nivå. Dessutom, som medlem blir du valbar till poster inom både kommun och landsting, för att inte tala om riksdagen så småningom.

Om jag läst vad ni skrivit rätt så är det ju som så att ni hjärtinnerligt gärna själva vill sitta på beslutsfattande poster och eftersom det är så plättlätt som att bli medlem, samla fler kring dig som är medlemmar och som tycker som du och så se till att bli vald så är det här ett utmärkt tillfälle att sätta igång!

Välkomna!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Gråt inte – organisera!

  1. Tänk om vår skadeskjutna partiledning, kunde tänka sig för
    denna gång, vill att vi medlemmar skall komma med tänkbara
    kandidater och att processen får ta den tid som behövs.
    Tack för mitt bidrag

  2. Anita skriver:

    Jag är inte en av dessa som diskuterat Julholts vara eller icke vara. Att bli medlem har jag dock funderat på att bli. Ska nog gå från fundera till agera.

    Hoppas nu att vi får en mycket bra ledare 🙂

    • Michis skriver:

      Åh ja! Gör det! Och gå gärna S1an så snart du kan, en av de roligaste helgerna i mitt liv, man får lära sig en del om partiet men framför allt lära känna nya människor som också vill göra världen bättre!

Kommentera

