Bommersviksakademien

Tredje helgen på Bommersvik avklarad och nu sitter jag här, in- och utvänd rent mentalt, med ett diplom från Berghs school of communication och så mycket ny kunskap att jag i går kväll somnade innan barnen för att hinna med att bearbeta det jag varit med om.

En sak vet jag. Arbetarrörelsen är inte död. Den är inte ens sovande, eller passiv. Den är full med liv, rörelse, ilska och kärlek. Vi har så många underbara människor med intressanta historier som gjort dem till de de är. Vi engagerar oss inte i politiken för att vi vill ha feta månadslöner och fancy schmancy kläder, vi engagerar oss i politiken för att vi vill skapa en bättre värld för oss alla!

Min livshistoria är minst sagt knagglig. Jag har gått igenom rätt mycket under de 31 år jag levt på denna jord. Mina erfarenheter har inte alltid varit rosenskimrande eller lätta. De har dock format mig till den jag är idag och sett till att jag träffat de människor jag behövt träffa. Det är jag oerhört tacksam för. Jag ångrar ingenting.

Den här helgen förtydligade det hela för mig. Varför jag engagerar mig. Varför jag vill förändra världen. Varför jag gärna går i bräschen och varför jag inte kan nöja mig med att låta ”någon annan” göra jobbet.

Oerhört stark upplevelse och oerhört glad över att ha fått gå igenom helgen – för jag kom ut på andra sidan, stärkt i mig själv, i mina egna upplevelser och i insikten om att jag inte är ensam i kampen för ett bättre samhälle för oss alla.

Kampen fortsätter. När valet kommer röstar jag rött. Det är rätt för mig. Jag hoppas att när den dagen kommer så känner du att det är rätt för dig med. Vad du röstar på gör skillnad. Vad du väljer att engagera dig i gör stor skillnad. Vad du väljer att arbeta för och vilket mål du än vill uppnå så kan du vara med och se till att det är så det kommer att bli.

Häftigt, eller hur?
Fire it up!
I am ready to go!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bommersviksakademien

  1. Johan C skriver:

    Har alltid röstat på (S) men efter dagens omröstning i Riksdagen så får
    det bli PP i nästa val. I och med att (S) gick på regeringens linje
    i frågan om datalagringsdirektivet så har jag ej längre något förtroende för (S).

    De har tillsammans med regeringen just infört diktatur och detta är bara en
    försmak av det som komma skall.

    Välkommen till diktaturen Sverige,

    Likheterna ,med DDR är slående likaså likheterna med Katolska
    kyrkan som ansåg sig ha ensamrätt på ”sanningen”.

    Våra folkvalda tillsammans med media vill inte att deras korrupta
    förehavanden ska komma till allmänenhetens kännedom.(t.ex. Wikileaks).
    Därför har de påbörjat arbetet med att förvandla Sverige till ett land
    där anonymitet och yttrandefrihet endast är ett minne blott.

  2. portolanseglaren skriver:

    – Kul att höra av dig igen, det var länge sen. Demokrati är praktik till 90 procent, teori till 10. Att deppa ihop som Johan C ovan det leder ingen vart. Nu stärks S, äntligen. I Frankrike sker av allt att döma detsamma. Sitta-still-och göra-ingenting politiken som Europas höger ägnat sig åt har inte längre folks förtroende. Vi vill se offensiv politik, det vill säga demokrati omsatt i handling.

Kommentera

