Folkrörelserna lever!

Var på årsmöte både i går och i dag. I går var det ABF Östergötlands årsmöte där Iraqi Song Band fick 10 000:- i stipendie. De spelade för oss som deltog i mötet också och jag är grymt imponerad över hur två människor och en keyboard kan få till ett så fylligt sound.

I dag var det dags för folkhögskolan Marieborg att ha årsmöte. Jag fick lära mig att deras utbildning för ungdomar med Asperger uppskattats så mycket av Norrköpings kommun att kommunen beslutat finansiera lika många platser till som det redan fanns. Det gläder mig!

Dessutom lärde jag mig att man för 750:- kan sponsra en elevs hela årsavgift på en skola i Tanzania. Vill man göra det så ska man ringa till Marieborg så får man veta mer. Gör det!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Norrköping och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

