Älskade S-kvinnor…

Det är mycket som känns lite förvirrande när man kommer in som ny medlem i Socialdemokraterna. Vi är ju en hel folkrörelse, det är fullt av olika föreningar och nivåer och ord och uttryck som man inte är van vid. Visst, man vänjer sig, med tiden, men alltså – just när jag gick med i S-kvinnor så kände jag mig så väldigt välkommen. Trygg. Hemma. 

Tack vare det möte med dem jag var på nu i kväll så konstaterade jag att jag tänkt fel. Jag gör en pudel. Jag accepterar att nomineras både till riksdag och till Norrköpings kommunfullmäktige. 
Tack mina systrar, kamrater, innerligt tack!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

