Vem är jag?

Den frågan är en av de svåraste att svara på, i mitt tycke. 
Varje människa är en högst komplex individ som dessutom är i ständig rörelse. Vi visar sällan upp alla personlighetsdrag samtidigt. 

En kort bakgrund: 
Föddes i Stockholm, omhändertogs av de sociala myndigheterna som spädbarn, flyttade in som fosterbarn hos en familj i Östergötland innan jag fyllt ett halvår, växte sedan upp på olika orter i Norrköpingsnärheten och flyttade ifrån fosterhemmet när jag fyllde sexton år.

Sedan dess har jag pluggat på De Geergymnasiet, Estetiska programmet Konst- och Form, fortsatt mina studier på Linköpings Universitet med Kulturvetenskaplig utbildning, som jag faktiskt hoppade av för att sedan arbeta på diverse olika arbetsplatser innan jag landade som parkeringsvakt på ett privat parkeringsbolag i Norrköping.

Därefter engagerade jag mig först fackligt genom att delta på sektionsmöten, blev invald i sektionsstyrelsen och i avdelning 4:s representantskap och en dag fick jag frågan om jag kunde tänka mig att bli nominerad till ordförandeposten i avdelning 4 hos Svenska Transportarbetareförbundet. 

Jag tackade ja. På årssammanträdet valdes jag till ordförande och sedan dess har mitt liv sannerligen präglats av folkrörelsearbete, organisering av arbetare och dessutom mer och mer av politiskt engagemang.

I dagsläget sitter jag som ersättare i Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden i Norrköping och som ordinarie ledamot i biståndsutskottet.

Den siste augusti har jag begärt att bli entledigad från uppdraget som avdelningsordförande, och den förste september börjar jag arbetet som valledare åt Svenska Transportarbetareförbundet. 
Under tiden är jag tjänstledig från mitt ordinarie arbete som parkeringsvakt.

Under våren fick jag frågan om jag kunde tänka mig att bli nominerad till riksdagen. 
Jag svarade att jag med glädje och stolthet gärna skulle representera arbetarrörelsen i det Socialdemokratiska Arbetarepartiet och ställer mig därför till förfogande som kandidat. 

Så, vill du slippa mig som parkeringsvakt? Rösta in mig i riksdagen!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem är jag?

  1. tankaravtuss skriver:

    Du har min röst!

Kommentera

