Inget parti är perfekt

”Det finns alltid argument för och emot saker. Man ska inte tro att man kan hitta ett parti där man håller med om allt, för det partiet finns inte.”
– Jens Stoltenberg

Jo. Där håller jag med honom. Det parti jag är medlem i, socialdemokraterna, kritiseras ofta för att de inte är tillräckligt vänster, tillräckligt höger, för mycket mitten, för kommunistiska, för moderata, för liberala, för konservativa – av olika människor och i olika frågor.

Icke desto mindre är Socialdemokraterna det parti där jag känner mig mest hemma och där jag ser att jag har möjlighet att vara med och påverka den politik som förs.
Jag håller inte med om allt som görs och sägs av alla socialdemokrater överallt, men jag tror att det finns god potential att göra gott för de flesta med den socialdemokratiska politiken.

Jag föredrar att kompromissa och hitta lösningar gemensamt. Det är helt klart mer min melodi att förhandla kring frågor istället för att benhårt hävda att jag har rätt och alla andra fel.
Därför föredrar just jag det Socialdemokratiska Arbetarepartiet.
Det är också där jag landade som vuxen när jag kände att det inte räckte med att bara rösta, utan jag ville även aktivt vara med och arbeta för en politik där man inte behöver ha fötts rik för att kunna leva ett värdigt liv från vaggan till graven.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Inget parti är perfekt

  1. Ping: Slott eller koja – skattesänkningar är inte bra för skolan | Parkstugan

Kommentera

