Kålle vet vad som gäller

Klokt tänkt av Kålle

Klokt tänkt av Kålle

Visst är det sant – arbetare föredrar att företräda sig själva när det gäller den politiska makten. Det är alldeles utmärkt med goda utbildningar och lång politisk erfarenhet, men när det kommer till kritan så är det inte heller helt tokigt med någon som har erfarenhet av hur det är att komma hem från jobbet med fötterna svullna och illaluktande efter en mils vandring på asfalt och grus då arbetsdagen bestått av att gå utomhus och spana efter felparkerade bilar.

När mina kamrater inom LO berättar om hur de duschar efter jobbet, för att skölja bort svetten efter arbetsdagen så vet jag exakt hur de känner, för jag har själv gjort detsamma, senast i somras.

När solbrännan blir en drängbränna för att arbetsuniformen inte tillåter något annat än pikétröja och när tidningsreportagen om ”Hur ska du klä dig på jobbet?” inte föranleder annat än en road blick, speciellt om de kombineras med ”Från jobbet till AW” med tips om att dra på sig ett lager läppstift till och man själv funderar kring om svettiga, dammiga uniformsbyxor verkligen är ett fashion statement på riktigt.

Jag har valt att kandidera till riksdagen för att jag blev tillfrågad om att göra det.
Nej, jag har inte haft en lång skolning i politikens alla finesser – jag är fostrad av fackets ”Nu kör vi”-mentalitet och har ofta hört uttrycket ”Men hur svårt ska det vara?”
Jag gillar att få saker gjorda, helt enkelt – och jag är definitivt inte rädd för att hugga i.

I valet i september nästa år så är det du som väljer vem du vill ha som företrädare för just dig.
Då finns jag med som ett alternativ för dig som vill välja någon som definierar sig som arbetare – bland annat för att jag måste duscha efter jobbet. Före var aldrig någon mening, då hann jag bara bli svettig igen.

Du bestämmer.

Huvudsaken är ett regeringsskifte 14-09-14 och där bestämmer vi tillsammans att det blir av!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

