Mer budgetprat

Diagram över Borgs sista budget

Diagram över Borgs sista budget

Om två veckor presenterar Socialdemokraterna sin budgetmotion för 2014. Där kommer de beskriva hur en politik för investeringar i jobb och utbildning är bättre än att låna till skattesänkningar.

Vad gäller Magdalena Anderssons kommentar kring Borgs sista budget finner jag inget att tillägga.

Jag vill däremot ställa en fråga till dig som läser den här bloggen:
När du upptäckte att vår nuvarande regering väljer att öka statsskulden och låna pengar för att sänka skatten för de som redan idag tjänar över 36 158:- i månaden, vad tänkte du då?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mer budgetprat

  1. Leo skriver:

    Det jag tänker om det är inte rumsrent så håller dom orden för mig själv istället….

  2. Det väcks ännu mera vrede blandat med förtvivlan över hur de fattigaste grupperna ska klara sig. Jag ser Reinfeldt & Co som hemska, föraktfulla parasiter som skor sig på utsatta – som de dessutom jagar på alla tänkbara sätt. Dessa ledare är inget annat än en grupp oärliga förtryckare.

    Hur ska det gå för oss arbetslösa, sjuka och gamla? Hur ska det gå för våra barn som får allt sämre skolgång?

  3. Marianne Jordhén skriver:

    Jag ser också ett regeringsskifte som den enda lösningen. Vi som lever i en utsatthet kommer annars att gå under totalt, många kommer att ge upp och orkar inte fortsätta kämpa.

Kommentera

