2013 i backspegeln.

Jag brukar ju fundera lite på vad som hänt under året när jag ser tillbaka. Fick viss hjälp av Facebook vad gäller de statusuppdateringar som fått mest gilla-markeringar och störst spridning, men om jag inte använder det stödet utan bara ser tillbaka ändå så känns det så här:

Började året med att läsa en facklig kurs som heter FliT – Fackligt ledarskap i Transport. Lärde mig en himla massa nytt och fick repetera en hel del av det jag redan kunde.
Blev vald till kongressombud på S-kongressen. Fick lunginflammation men blev friskförklarad samma dag S-kongressen började. Var med och diskuterade en himla massa politik och fattade väldigt många bra beslut. 

Var halvrasslig hela våren, utan direkt ork. Jobbade som parkeringsvakt. Blev nominerad av Transports S-förening till kommunfullmäktige och riksdagen. Blev himla glad för att de ville nominera mig dit. 
Fick erbjudande om en projektanställning som valledare för Svenska Transportarbetareförbundet. Trodde de skämtade med mig. Det gjorde de inte. Fick förmånen att vara tjänstledig från mitt arbete som parkeringsvakt under tiden jag jobbar som valledare. 
Det blev sommar och jag och maken var på Astrid Lindgrens värld med barnen och trodde att vi hade tappat bort vår son. Det hade vi inte, han hade bara följt med Karlsson på Taket in i skådisarnas rastutrymme och Karlsson hade inte hjärta att säga åt sonen att lämna honom i fred. 😉

Sen började hösten och mitt jobb som valledare. Samhällspolitiska enheten på Transport tog gemensamt fram ett förslag till valstrategi som antogs av förbundsstyrelsen. Jag for kors och tvärs, upp och ner i Sverige och pratade politik, fackligt arbete och vikten av facklig-politisk samverkan. Sedan fick jag besked att jag hamnade som trea på listan från Norrköpings Arbetarekommun till riksdagsvalet. Väntar fortfarande på att se var jag hamnar på Östgötalistan, men bara att hamna trea på Norrköpings är ett förtroende som jag får lite lätt svindel av när jag tänker på det. Jag hoppas att det förtroendet bär hela vägen till riksdagen under år 2014. 

Det har naturligtvis hänt många fler saker under året. Jag har varit med på utbildningar, kurser och konferenser som lärt mig mycket nytt – jag har lärt känna en massa häftiga människor och fått nya vänner.
Mina barn har dessutom hunnit fylla tre och fem år under det här året och jag själv har hunnit fylla 33. 
När Jesus var 33 hade han tolv följare. Jag har fått 1330 stycken – på Twitter då. 😉

Är glad över allt som hänt under året, det som varit bra har varit underbart och det som har varit mindre bra har jag lärt mig något av. 

Det var väl det här året i backspegeln det. Bara att kavla upp ärmarna inför 2014.
Vad gäller nyårslöften – Jag lovar och försäkrar att göra allt som står i min makt och till min yttersta förmåga för att vi ska byta styre under 2014 till en socialdemokratiskt ledd regering.
Sedan kan det förstås hända att alla inte uppskattar att jag diskuterar politik mest hela tiden. 
Det har jag en illustration till:
Bild

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

