En svensk tiger – ett fackligt lejon ryter ifrån!

Mitt namn är Michaela Leo. 
Den här hösten har jag valt att ställa upp som kandidat till riksdagen för Socialdemokraterna i Östergötland. 
Antingen får Socialdemokraterna i Östergötland 100% av alla avgivna röster i valet så kommer jag in – eller så får jag minst 5000 kryss framför nr14.

Ja, eller så får jag inte det, förstås. 

Det tycker jag vore lite tråkigt. Inte bara för att Arbetarepartiet Socialdemokraterna skulle kunna behöva en dos arbetare i form av en parkeringsvakt från Norrköping i riksdagen, utan också för att jag faktiskt tror att jag kan göra skillnad i vardagen för många med hjälp av en riksdagsplats. 

För när vi har minst fem högerpartier i riksdagen så tycker jag att det vore bra om de partier som är kvar vågade säga ifrån. Att våra kandidater vågar stå upp och säga att vi vill att vi ska ha arbeten där de som arbetar omfattas av kollektivavtalets villkor och att vi inte ska konkurrera med så låga löner att de behöver fyllas ut med ekonomiskt bistånd (socialbidrag) för att en familj ska kunna klara sig.

Det finns nämligen de som tycker så – att de som arbetar ska vara tacksamma och glada bara över att ha ett arbete att gå till, oavsett vad villkoren på arbetet är eller vad lönen är. Det tycker jag är en konstig människosyn och den hörs sällan från ensamstående uskor som sliter med att få barnomsorg, hyra och lön att gå ihop sig i vardagen. 

Vi behöver helt enkelt socialdemokratiska politiker som vågar ryta ifrån. 
Det är därför jag ställer upp i valet i höst. Om du kryssar mig så lovar jag dig att inte vara tyst. 
Bild

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En svensk tiger – ett fackligt lejon ryter ifrån!

  1. pybusa skriver:

    Det var fler av mina arbetskompisar som valde Din rekommendation utan att jag har propagerat. Det tråkiga är att han är av manligt kön. Gissa vem jag röstar på i höstens val. Varför? Jag är en totalt supergalen människa utan respekt för någonting och kombinerar det med respekt för allt liv. Summan blir en människa som räddar den ingen annan vågar rädda och har som intresse att utmana det allmänna tänkandet och få till handlandet i ett kanske fåfängt försök att förändra. Många kallar mig ”Galning” och ”Idiot”. Jag får höra ryktet av okända personer som fattar vad jag håller på med och som säger ” Tack! Du är alltid välkommen”! Jag riskerar alltid avsked från ett yrke! Idag var jag ingen klassisk ”Man”! Jag blev så frustrerad och sorgsen efter TV-programmet om Bin och Humlor att jag drog täcket över huvudet och grät som ett barn. Det tar tid att hitta viljan till meningen. Sorgen i kunskapen om hur så få som tänker längre än ett steg dominerar i grund. Att blunda för kunskap och insikt? Det går inte även om kunskaper inte är vägen till lycka-

Kommentera

