Dina barn och andras ungar?

Läste följande utmärkta blogginlägg och det satte igång tankar hos mig:

Parents need to stop apologizing.

Är själv förundrad över det här fenomenet jag ser: Vi hyllar ungdomskulturen, men alla verkar hata barn?

Diskussioner kring om bebisar ska få äta offentligt, om barn ska få vara med på café och restaurang, ändlösa argumentationstrådar om huruvida föräldrar med ”störiga” barn ens borde få ta med dem till affären… och det här skaver i mig.

Nej. Barn bör inte enbart hållas i hemmet och i förskola/skola tills de är arton. Tror ni att artonåringarna i det hypotetiska fallet i så fall lärt sig att ta hand om sig själva?

Barn är barn. De är som spindelapor efter tre koppar espresso. En del av dem i alla fall. De får ändå vara med på offentliga platser, på resor och var föräldrar nu måste ta sig och ta med sina barn.

Jag skulle lätt hellre kräva att vuxna som duschar i parfym, röker inne i busskuren eller lyssnar på skitmusik i läckande hörlurar får stanna hemma.
Speciellt de vuxna som har mage att muttra över att mina barn inte beter sig som små minisoldater.

Ni är faktiskt myndiga och borde veta bättre än att tro att alla barn som ni ser är ouppfostrade… för ni vet inget om barnens svårigheter eller vad som hänt tidigare den dagen.

image

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

